שחזור נתונים אבודים – כל מה שאתם צריכים לדעת

תוכן עניינים

נתונים הם עמוד השדרה של ארגונים רבים. יש לה השפעה עצומה על הפרודוקטיביות, היעילות והרווחיות של הארגון. עם זאת, אובדן נתונים יכול לקרות בכל עת ולא קל לשחזר אותו.

מאמר זה ידריך אותך בתהליך של שחזור נתונים שאבדו בשלבים פשוטים.

הצעד הראשון הוא לזהות איזה סוג של נתונים איבדנו וכמה. אם אנחנו יודעים איזה סוג של נתונים איבדנו אז אנחנו יכולים להחליט באיזו תוכנה או חומרה להשתמש לשחזור. לדוגמה, אם יש לך כונן קשיח חיצוני שעוצב או קרס, ההימור הטוב ביותר שלך לשחזור הוא להשתמש בכונן קשיח חיצוני דומה עם פורמט מערכת קבצים דומה (NTFS/FAT32).

אובדן נתונים הוא תופעה שכיחה מאוד. בין אם זה אסון טבע או טעות אנוש, הנתונים עלולים ללכת לאיבוד או להיות בלתי נגישים. ישנן מספר שיטות לשחזור נתונים שאבדו ואנו נעבור על הפופולריות ביותר להלן.

השיטה הראשונה היא להשתמש בתוכנה כדי לשחזר נתונים ממכשיר שאינו ניתן לאתחול. תהליך זה כולל שימוש במערכת הפעלה שניתן לאתחל מתקליטור, DVD, כונן הבזק מסוג USB או מדיה חיצונית אחרת כדי לגשת לכונן הקשיח ולשחזר את הנתונים שאבדו. השיטה השנייה היא להשתמש בתוכנת שחזור קבצים. תוכנת שחזור קבצים סורקת קבצים שנמחקו ומשחזרת אותם במקרים מסוימים על ידי החלפת קבצים קיימים בכונן הקשיח עם קבצים משוחזרים. השיטה השלישית נקראת Data Recovery Services וחברות אלו מתמחות בשחזור נתונים ממכשירים פגומים כמו כוננים קשיחים שניזוקו פיזית או מכשירים שניזוקו במים. השיטה הרביעית כוללת שימוש בתוכנת זיהוי פלילי שלעיתים ניתן להשתמש בה אם אינך יודע מה גרם למכשיר שלך לאבד את הנתונים שלו כגון מתי

שחזור נתונים הוא תהליך של שחזור מידע מאמצעי אחסון שהפכו בלתי נגישים למערכת מחשב. שחזור מידע שאבד יכול להיות משימה קשה מאוד וחשוב לדעת מה אתה עושה לפני שמתחילים.

ישנם שני סוגים עיקריים של שחזור נתונים – תוכנה וחומרה. שחזור נתונים מבוסס תוכנה הוא כאשר אתה משתמש בכלי תוכנה לקריאת קבצי הכונן הקשיח, בעוד שחזור נתונים מבוסס חומרה הוא כאשר אתה משתמש במכשיר אחר או במחשב אחר כדי לקרוא את קבצי הכונן הקשיח.

על מנת לשחזר נתונים שאבדו, אתה צריך סוג של קורא מדיה וסוג כלשהו של התקן אחסון כגון כונן קשיח חיצוני או כונן הבזק מסוג USB. הרבה אנשים לא יודעים שיש כלים מיוחדים לעבודה הזו – הם חושבים שהם יכולים פשוט להשתמש בכל מקל USB ישן או כרטיס SD מהמצלמה שלהם, אבל זה לא נכון!